сряда, 16 ноември 2011 г.

Шоколадов чийзкейк

Освен моят Петър, имам още един фен на лудостта ми да се вихря край печката - една от неговите добри приятелки, която набързо стана и моя! Винаги ме вдъхновява когато идва на гости да направя нещо вкусно, защото освен ценител (и ще получа одобрение ;) ) е и страхотен кулинар! Ах, каква баклава съм яла у тях... Тя днес има рожден ден и знам, че е голяма фенка на блога :) и на шоколада и й приготвих шоколадов чийзкейк. Честит юбилей, Сали :)









Необходими продукти:
за бисквитеният блат:
2 п. бисквити Роден край масло
125 гр чисто масло
50 гр захар
50 гр финно смлени бадеми
за шоколадовия чийзкрем:
2 пак. сирене Филаделфия или друго безсолно крем сирене
200 гр течен шоколад Нутела
60 гр чисто масло








Начин на приготвяне:
Чийзкейкът е изключително лесен, без печене и без много суетене, но надявам се вкусен. Първо се натрошават бисквитите в кухненския робот. Добавят се захарта и предварително смлените ядки и на края размекнатото масло, нарязано на парченца. За около минута съставките придобиват вид на "разрошено" тесто, което се изсипва направо в тортената форма, вече облепена с домакинска хартия. Доомесва се за кратко, а топлината от ръцете го прави гладко и меко за работа. Разстила се по формата като се надига малук борд - около 1 см. Оставя се на хладно и в това време се проготвя крема като просто се разбъркват крема сиренето с течният шоколад и маслото. Разстила се на бисквитената основа и се оставя в хладилника за 1 нощ. Аз го украсих с шарени точки и перлички, за да е по празничен, но мисля че и без декорацията ще обере овациите.



4 коментара:

  1. Ами да е честит рождения ден на юбилярката, покрай нея и на теб всичко хубаво желая:)
    Колкото до чийзкейка, може ли и за следващият ми РД един и за мен- голям сладур е:-)!

    ОтговорИзтриване
  2. и аз се нареждам на опашката
    честит празник на рожденичката,много здраве и късмет
    а чийзкейка е станал чуден,много весел
    ако юбилярката не го хареса ще ти пратя адреса си :))
    желая ти хубава вечер

    ОтговорИзтриване
  3. Харесахме го всички, особено рожденничката :) Благодаря ви момичета, отново сте безкрайно мили!

    ОтговорИзтриване